måndag 20 juli 2009

Fortfarande en stolt bloggmormor

Skulle sova länge idag. . . .tänkte jag, ja. Vaknade redan vid 7 och sen var det bara omöjligt att somna om. Hämtade grannens Smp, kollade Facebook och åt en stadig frukost. Tog sen bilen och drog ut till skogen för att plocka lite av naturens guld – Kantareller, och jag fick ihop till några mackor iallafall. Skönt med skogen, men livrädd för att stöta ihop med vildsvin och de finns, jag lovar. Får energi av tystnaden, tror jag iallafall, man ska ju vara trädkramare och få mycket energi men just nu känner jag mig helt slut.

När jag kom hem tog jag en lång dusch och tog sen ett varv upp till Broakulla för att träffa de Mina. Agnes, Simon och jag blev inbjudna på middag hos mamma och Arne och Agnes bakade en kladdkaka som hon tog med sig. Har gosat mycket med min lilla Liam och hans leende lyser upp hela världen.

För ett år sedan tyckte jag väl inte att något “lyste” upp min värld, men vill man göra sig själv till offer som jag har gjort så är det väl OK bara man tar sig upp igen. Vet att Kärleken till livet och till sig själv, att ställa upp för sina nära är väldigt viktigt och jag vill så gärna hjälpa Agnes och Simon ekonomiskt om bara min ekonomi tillät. Hoppas att allt ordnar sig en vacker dag. Kan nu tänka tillbaka då jag egentligen förbjöd mig själv att leva, vältrade mig i ångest och förtvivlan. Idag känns allt rätt och oroar mig inte så mycket längre, allt kommer när tiden är inne och jag vet också att nästa gång jag får chansen ska jag vara mer rädd om det förhållande jag eventuellt kommer att få. Det antar jag i alla fall. Har gått igenom mycket jobbigt men ser nu på allt med glädje. Kanske är dags att välja Kärlek, lycka och harmoni i mitt liv?

Har till och med förlåtit! Men är förbaskat trött på att höra om Han är hemma eller inte, orkar och vill inte bry mig längre. Skiter i vilket och jag vill bara leva mitt liv.

Jag e int bitter!!

Snart dags att sova igen för att orka med 4 arbetsdagar igen innan helgen. Då ska jag iväg, måste iväg för att slippa alla måsten och lugna ner min själ.

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: