tisdag 21 juli 2009

Konstiga tisdag

Och hur började den här dagen då? Jo, med ett sms ifrån Steen!!! Klockan 5 på morgonen, studsade ur sängen och trodde att det var dags att stiga upp, absolut ingen mening med att lägga sig igen när klockan ändå snart skulle ringa, hämtade Smp och fixade till mig för mitt arbete. Satte mig i bilen vid 6 och skulle köra. . . men biljäv… startade inte, helt död. Ringde jobbet och sa som det var, la mig och sov till halv 9, ringde morsan och sa att jag skulle komma upp med bilen och ladda mitt batteri. Björn fick hjälpa mig med startkablar, men inte ett ljud! Fick ringa morsan igen och säga att det blev ändrade planer, ringde “Tappen” som fick komma hit och hjälpa mig med ett nytt batteri för 550kr!!! Tjuvar och banditer! Körde sen till mina goa pensionärer och jobbade till halv 4.

Hem, men en sväng inom Apoteket för att hämta en massa för hjärtat, sömnen och för att inte bli gravid! ( Ha, vore konstigt om jag blev det, i min ålder, vore väl isåfall den Helige Ande!) Hem, igen och duschade, handlade, var uppe och snackade med Peter och Lena rakt över vägen, underbara människor. Gjorde sen Chili Con Carne för ca 20 pers, bra att ha i frysen.

Adde och Mike kom hem vid 8-tiden och då körde vi till affären igen, fikade och grabbarna kollade sen på film. Kvällen börjar bli natt och snart ska Anneli sova.

Underbara dag, mycket med innehåll, precis som det skall vara. Det är Livet! Jag e int bitter, inte nu när livet ljusnar, ha ha , låter kanske annorlunda imorgon, vem vet, livet är ju en berg och dalbana! Jag önskar alla mina vänner En god natt, mina ovänner också, nej visst ja, det har jag ju inga! Man ska älska hela världen och allra helst sig själv! Och Agnes. . .och Simon. . . och Liam. . .och Adde och. . Er också! Nice!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: