lördag 4 juli 2009

Lördag morgon

Lör morgon och solen skiner. Jobbade mitt pass igår med min trevlige dansk. Tur att man iallafall har en kille att vila ögonen på.

Förberedde middagen när jag kom hem till mina goa ungar. Adde slutade tidigt och Agnes och min lilla pussgurka kom hit. Han var också trött i värmen och vi försökte söva honom i bilen, men inte han skulle vara vaken hos sin mormor. Adde skulle med grabbarna till Vxö på pubrunda och Agnes och jag började titta på en film, sen kom Simon på sin giftgröna Kawasaki, tur att han syns i trafiken i allafall.

I mitt jobb ser man ju alla sorts öden och vi gnäller på småfel, men man får sig en tankeställare om sitt eget liv. Där sitter de halvt förlamade, men har alltid ett gott ord till övers och ett stort leende. Skärpning Anneli, du lever ett gott liv, du har gått igenom mycket men tänk då på vad de har gått igenom. Läste lite ur en bok av Mark Levengood och jag vill gärna plocka något där ur som stämmer på mig själv: Jag såg mig i spegeln och det är någon gammal kärring som tittar tillbaka, måste köpa en ny. Livet är så kort. Innan jag vet ordet av är jag gammal och brösten hänger så långt ner att de börjar tala italienska med varandra.(gör de redan) Då kommer det riktigt hemska, att jag inte vågade försöka. Man tar språnget och ibland landar man i en vattenpöl, ibland på en rulltrappa som tar en högt. Men man står inte kvar, men då blir allt hemskt och man måste göra något åt det. Att våga!!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: