onsdag 5 maj 2010

Sverige runt över dagen

nästan i alla fall. Steg igår upp vid halv 7, duschade och tog en runda över byrån med färg igen.

Vid halv 10 gav Adde och jag oss iväg mot vår resa till Jönköping och hans anställnings intervju. Skulle träffa Daniel på ett fik i centrala Jönköping vid 13.00 och resan upp gick väldans bra. GPS är ett smart påfund!

Jomen, satt med i mötet med nya bossen som det då råkade bli! –Jobbet är ditt, sa han till Adde, om du vill ha det? Givetvis ville han det så nu vet han var han ska bo i sommar! Böda på Öland, tur att mamma inte har så långt till sin lille son.

Storhandlade i Jönköping, ett begagnat lakan med spets på “Röda korset” för 30 kr och lite godis! Tog sen vägen över Aneby hem för att överraska Svenne och Lotte och det kan man väl påstå att vi gjorde. Lotte bara glodde innan hon fattade att det var jag, sen skrek hon och sprang emot mig med öppna armar. Snackade och blev bjudna på glass och kaffe!

Stannade på hemvägen på “Sibylla” och åt lite, tankade i Lenhovda och var framme i Broakulla vid 6- tiden där vi bytte bil med mor.¨

Hem och bredde mackor, eftersom de ringde från jobbet och ville att jag skulle jobba onsdagen, målade än en gång min byrå, skruvade på handtagen och renbäddade min nymålade säng! Latoxen, tyckte det var synd att speka upp sängen igen, la mig än en gång på soffan efter “Desperate housewifes”! Hade svårt för att sova denna natt, uppskruvad och kanske för att jag skulle upp tidigt?

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: