måndag 10 maj 2010

Fattade ingenting. . .

när mobilen ringde idag kvart över 6, verkade som om jag sov som djupast just då. Undrade i mitt stilla slummer vad det var som ringde, om jag ställt klockan och vilken dag det var! Många tankar som hinner komma just innan man bara svarade!

Nåväl, Furugården ringde och undrade om jag kunde jobba idag! Självklart, lovade vara där vid 8 men hann vara där tills halv 8. En rolig dag med mannekänguppvisning bland annat. . . MEN. . . sen finns det ju då människor på ens arbetsplats som alltid får en att känna sig som mindre vetande, som inte kan skämta så att det låter roligt och alltid ska berätta om sina egna misstag så att en annan inte ska ta illa upp och förståååå vad man inte ska göra för fel! Sen finns det då underbara unga tjejer som är fantastiska i sitt jobb, lite småtuffa och som varken får en att känna sig mindre eller äldre än vad man är!  En jämlike! En ros till Er!!

Var hemma i Kosta igen och fortsatte på den middag som Adde förberett, Dillkött och ris. Idag hjälpte han mig även att diska och det är ju alltid tacksamt!

Hann även med att måla en vägg, två gånger i en ljusare brun nyans än den jag hade innan, plocka i ordning och TACK för snabbtorkad färg, säger jag bara.

Tidigt i säng ikväll och läsa, en arbetsdag imorgon också, men nu är man ju förberedd att stiga upp. . . .vid 5!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: