torsdag 13 maj 2010

Sorgens dag. . . .

Steg upp halv 9 idag och fixade till lite. Vid 10 stack Adde och jag till Broakulla, mor och Arne. Sen kom Agnes, Simon och Liam och knallade därefter ner till marknaden. Köpte i alla fall en påse karameller och träffade en massa känningar. Knallade hemåt igen och sen lagade morsan middag till oss. Arne kollade sen min lilla bil och det var i sorg i hjärtat han meddelade att den var svårlagad! Fan också, ska man nu punga ut med en massa pengar på en bil också? Pengar man inte har och just nu när man behöver den som mest?

Fick i allafall låna morsans några dagar, alltid ett gott tecken! Har inte rättat mitt lotto än och det skulle verkligen kännas skönt om den gav en högre utdelning! Ska man nu ner på ruinens botten igen? Känns inte alls bra det här! Deppat värre och inte fanken kan jag tänka mig att banken lånar mig några pengar heller!

Har nu sagt upp försäkringar, hemtelefon och på måndag även TV och boxerkortet! Allt för att spara in, innan Adde flyttar, sälja av prylar, min bar och titta på en ny lägenhet! Ja, allt är nog meningen! Och i och för sig, du kan ändå inte ta med dig nåt till andra sidan, så varför inte?

Furugården ringde ikväll och ville att jag skulle jobba imorgon, helt OK men inte OK när man får mindre stämplingspengar som de drar med en gång. För kommunens pengar blir ju inte utbetalda förrns i juni. Hej hopp vad roligt!

Nåväl, tidig natt för mig. . . upp vid 5 igen!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: