måndag 24 maj 2010

R.I.P morbror

Vaknade än en gång av telefonen. Vad är klockan, vilken dag är det och hur dags? Vimmelkantig av trötthet när de ringer och undrar om jag kan jobba! Vinglade ut till brevlådan, åt lite och gav mig sen iväg till Skruv och Furugården. Hade inte jobbat många timmar förrän mamma ringde och berättade att min morbror Svenne i Göteborg var död, 72 år gammal! Jag kommer aldrig att glömma vad han lovade mig sist han var väldigt sjuk! Ett bevis på att andevärlden finns och hela dagen har jag pratat högt med honom i jakt på hans bevis! Bröt givetvis ihop på jobbet och jag bara undrar? Kunde jag ha finare människor omkring mig ,om just då? Kramade mig, tröstade och pratade.

Nåväl, hemma igen halv 5 och jag lovar, det har varit sorgens dag här! Det är inte bara jag som har problem! Problem uppstår och finns hos alla trots att vi egentligen ingenting vet! Men som sagt, problem är till för att lösas och uppstår i alla familjer och kamratskap! Jag ber bara från mitt hjärta, inse problemen och lös dem! Det är rädslorna som stoppar oss från allt! Rädslan att inte vara älskad, att duga för den man är, att hela tiden få upprättelse, bevis och att samtidigt bygga upp sitt självförtroende! Vad du än tror, är du älskad men inse också dina fel och brister. Acceptera och ta itu med problemen!  Jag finns och jag vill hjälpa så långt jag kan!

Finns det något finare än det man själv satt till Världen? Vad står mig närmast? Jo, givetvis mina barn! Det är ett evigt givande och tagande och jag vet vad jag har gjort för fel i mitt liv! Det har varit och låt mig inte behöva uppleva nåt sådant igen! Man lever för att lära och jag hoppas att jag lärt mig något!

ÄLSKAR ER!! Även om jag kanske inte visar det så ofta!!

1 kommentarer:

Anette Jenkins sa...

Beklagar sorgen :-( Kram Anette

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: