torsdag 27 maj 2010

Städa och fejja

har det blivit idag! Måste ju passa på när man är ledig! Har städat både ute och inne, tvättat och börjat måla på min golvspegel jag fick av min moder. På tal om moder, så när jag höll på att dammsuga kom hon insmygande och höll på att skrämma skiten ur mig! Det var roooligt, tyckte hon i allafall.

Duschade och handlade, tänkte sen lägga mig i solen, men det var nåt skit i vägen som skymde den, la mig sen på soffan i stället en stund efter middagen men än en gång kom min mor in, inte blev jag skrämd men väl väckt! Agnes, Simon, Liam, Adde och morsan hade varit i Växjö och shoppat!

Uppe och gosade med mitt lilla gullefjun en stund och ikväll har det bara slappats, värd det efter allt städ!

Jaja, nu har man kommit på ett nytt sätt att tjäna pengar eller låna lite pengar, som det heter! Pantbanken! Varför inte panta sånt man vill bli av med? Tjäna en hacka och ge fan i att lösa ut det! Tål att tänkas på. . . .  testar på tisdag! Just nu har man pengar på hjärnan och allt tåls ju att testas! Man blir knappast lyckligare av en massa prylar har jag förstått. . . äntligen! Bättre med en liten peng på banken som man kan lägga på minnen istället! Till exempel resor! Här ska resas! Till Skottland, dricka whiskey på en hed i tystnaden! Det är nog livet!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: