tisdag 17 november 2009

Ut me skiten!!

Det gamla vanliga på morgonen. Adde och jag stack upp till Outleten och kollade in en foot sack som jag förmodligen slarvat bort när jag varit ute och gått med Liam, och tack Gode Gud att det var den! Annars hade det blivit dyrt för mormor. Körde sen upp på Coop, var en sväng hos lilla familjen, hem och rensade ur all skit i källaren jag samlat på mig, imorgon enda sista chansen, sen lägger de av med att hämta hushållssopor i den här kommunen! Inte lätt att köra bråte i min lilla fårrd. Ett jäddrans jobb att springa fram och tillbaka med bara två armar, de andra paret låg i soffan och orkade inte hjälpa till. . . .du tunga liv. . .och jag är faktiskt ledig!

Lagade sen middag och kokte en rullsylta, en försmak av julen! Middagen tillagades idag av en flintastek, en smak av sommaren trots att jag gjorde en gryta av biten och det dög!

Sen blev det nostalgi på hög nivå, tittade på gamla filmer från 1984 och framåt med gamla släkten! Alla dem som inte längre finns hos oss, just nu i alla fall. Såg även mig själv som 20 –åring! Herre min je. . . Otroligt vacker på en filmsnutt och på nästa som kom hjälp mig att dö ungefär. Otroligt hur fort tiden går och hur vi alla förändras!! Men det är tidens melodi! Bara att hänga me. . . .

Och fruktat förkyld har jag blivit också! Så går det när man är ute och ränner om nätterna i min ålder!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: