måndag 9 november 2009

Julkänsla i november

kan man få om man sätter upp lite slingor ute som jag gjort idag, Har inte tänt dem än men till helgen blir det nog. Varför kan inte jag jula när Hela Kosta jular? Testade givetvis dem innan och alla lös, men sen när skiten väl kommit på plats så ska givetvis en del av den slockna!! Arghhh. . . .

En jädrans tur bara att inte någon spelade “Oh helga natt” i bakgrunden också för då hade jag bölat! Älskar egentligen julen men den är så fruktat senimental! Lever och frossar då i gamla minnen och människor man saknar i sin närhet. Låt istället tiden gå snabbt så kan vi se fram emot ljusare tider igen. Ge mig havet och en solstol i stället, det enda sentimentala i det är väl om stolen klappar ihop!

Har inte gjort så mycket mer än tvättat, dammsugit, (vart fanken kommer alla löv ifrån?) hälsat på lilla familjen och sett “Änglar och demoner” idag, visst helt sevärd och det är en evig tur att man läst boken innan, annars hade jag nog inte fattat ett skvatt.

Mörkt som i grava är det också, dagarna går så attans snabbt, men det är klart den här dagen har varit seg, eftersom jag bara fick sova till 8. Han menar så väl min son, men det blir lite fel liksom. Hade ställt sin mobil på snooze idag för sin egen del, men tog inte med den till jobbet och det fick ju jag lida av, kan inte med den och fick väl stänga av den en sisådär 6 ggr. Härliga tider!!

Slappekväll och läxläsning!

1 kommentarer:

Anette J sa...

Jag vill också julapynta. Sätta upp mina stakar i fönstret...men då tror dom väl att man blivit spritt språngandes galen...Ha det bra. Kram Anette J

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: