söndag 1 november 2009

60-årskalas

Pussade på Liam och sen körde jag upp till Broakulla, packade in mina prylar och sen gav vi oss iväg mot Killeberg. Var framme vid kvart över 4 och Bo-Gunnar, min kusins man hämtade oss. De flesta som skulle gratta min morbror hade kommit, en överraskningsfest för honom. Vid 5 kom han och vi stod alla tysta och väntade på honom bakom stängda dörrar, in kommer han och vi sjöng! Vadå snopen!! Lyckat värre!!

Åt god middag, efterrätt, tårta och kaffe. Och en massa flytande varor! Hade min 91-åriga mormors syster till bords, en underbar pigg och glad människa! Märkte att hon satt och tittade en stund på mig och sen säger hon: –Det vilar en stor sorg över dig, var inte orolig allt ordnar sig! Det finns någon du är intresserad av, han kommer! Du fattar inte din framtid, du kommer att få det så bra! Ekonomiskt också!! Vadå man tappar hakan, visst visste jag att hon alltid varit medial, men att än en gång få allt bekräftat var fantastiskt! Det är bara att leva för tron, hoppet och kärleken.

Det var sång, musik och lite show ifrån scenen, kul att träffa sin släkt för det gör man ju inte så ofta. Tråkigt nog och 11 mil är ju faktiskt inte så långt!

Vid 12-tiden kidnappade min kusins man mig och det var bara att hänga på. Förstod inte vart vi var på väg, men det visade sig snart. Väckte upp några kompisar till Bo-Gunnar och där bjöds det på whiskey, lallade sen hemåt på Killebergs tomma gator mitt i natten. Och det var långt att gå och när man inte går så rakt heller så blev det än längre. Nettan och ungarna satt uppe och väntade på oss, tog en öl till som jag inte orkade dricka upp  och slocknade sen på soffan! Utan avklädning eller tandborstning! Usch!

Vaknade halv 11 idag, oh jösses, vinglade ut i köket, mådde inte bra! Själv göra, själv ha som Arne alltid säger. Försökte få i mig en macka och en massa dricka. Vem fanken kan dricka kaffe bakis? Inte jag!

Körde hemåt vid 12-tiden och jag sov hela vägen hem till Broakulla. Packade in mina grejor i min lilla Fååård och sen hemfärd mot Kosta. Tog in mina grejor, upp till Agnes och Simon en sväng där Nadde och Jörgen var. Hem igen sov två timmar till och sen upp till Agnes och Simon igen för att äta middag, och gosade med Liam som nu var vaken.

Jaha, inte mycket gjort den här dagen! Men det kommer flera! Som väl är!!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken cool 91-åring, henne skulle jag vilja träffa! KRAM!!

Anonym sa...

Ja, helt fantastisk!! Kram Anneli

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: