torsdag 4 mars 2010

Lyckans dagar

har det faktiskt varit! Hade så fullt upp igår att jag inte ens orkade skriva. Steg upp tidigt igår, följde sen med Agnes och Liam till Emmaboda för att han skulle få två sprutor på BVC, stackars min lille gulle. Körde sen till Emmagården där Agnes bjöd på varm räkmacka, morsan mötte upp och vi hade en trevlig stund. Var inne hos guld-Ulla och inne på Coop.

Körde sen hem och förberedde fika till pappa och Lucja som kom och hälsade på, bjöd på semlor jag köpt på Emma  och vi fick lite polsk ölkorv och polsk öl. Agnes kom också ner en sväng.

Idag även sökt sommarjobb i Skruv och till skola i Emmaboda som börjar till hösten. Berit ringde från Furugården och undrade om jag ville jobba! Självklart Sickan!!

Låg sen på min matta och vid kvart över 5 körde jag då mot Lessebo, skulle bara tanka först men då hade väl det förbannade tanklocket frusit, hem och hämtade min gamla nyckel och en tång, körde upp igen till macken. . . gick fortfarande inte, hem igen och värmde på nycklen i micron! Då äntligen fick jag upp den, tankade och fick väl sen inte dit det satans tanklocket. Körde till Lessebo, in på macken och skulle köpa ett nytt tanklock, men icke! Hem och hämtade Mia och sen till Ann! God middag och la mig tanklock  i ugnen på upptining! Då. . . fick jag dit det, äntligen!

Vi tittade på nytt avsnitt av “Det okända” och drack kaffe och åt glass. Hem vid 10 tiden, orkade inte blogga!

Upp vid 5 idag och gav mig sen ner till Skruv vid 6-tiden för att jobba tills klockan 13.00 med förlängning tills klockan halv 3. Underbara jobb, bara älskar det och så underbart att få jobba med människor och sin vackra lekamen!

Vinst på 24 kronor på Lotto idag! Tackar!! Var uppe hos familjen och hälsade på, sen uppe på Coop och nu har jag satt igång ett bullbak med dubbelsats. Adde tvättar och lagar middag, Härligt!!

Vet nu vad jag har att göra ikväll, bullar bullar och bullar! Somnar säkert ovaggad ikväll!!

Min son har fått jobb i Stockholm idag, på Gröna Lund som kock på restaurang “Tyrol”. Nu gäller det bara att få ett boende också!! Hur ska mamma klara sig utan honom?

Nya tider, nya tider och mamma blir ensam!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: