måndag 22 mars 2010

Då blev Anneli lite irriterad

Söndagskvällen slutade med att jag skulle lägga mig på min spikmatta och slappna av och klockan var väl cirka kvart över 9. Kvart i 10 var det då någon som började knacka i mitt vardagsrumsvägg, igen och igen, igen och igen. Efter 5 gången ringde jag in till damen i fråga, granntanten, och frågade varför i H-te hon knackade i min vägg hela tiden. Hon svarade med att det var så jobbigt att få höra musik dag ut och dag in, jag måste få sova, visa lite hänsyn, bla bla bla! Men jag förklarade att jag lagt mig tidigt och att det inte var jag som spelade musik! Men det kommer ifrån sidan, sa hon. NEJ, det kommer uppifrån sa jag. Hon menade på att jag antingen var full eller dum i huvudet som kunde sova i det oväsendet, men så farligt var det faktiskt inte(antar att jag spelat högre!)

Då får du väl säga till dem och inte mej. Hur ska jag kunna det svara hon då. Knacka på dörren föreslog jag! Ha Ha

Samtalet avslutades med att hon i stort sett undrade vem det var som ringde, hon bad om ursäkt och jag bad henne att hädanefter knacka i taket istället för min vägg!  Sa också att man bara lever en gång, måste få ha lite roligt efter sina arbetsdagar, men det tyckte inte hon! – Jag har alltid lagt mig vid 10 sa hon!! Hänsyn? Ja hur lätt är det när de stackarna där uppe jobbar till sent på natten? Inga nya ska minsann inte rucka på mina planer att lägga mig vid 10! He he

1 kommentarer:

Sandra sa...

Ha hahaha, hon är ju för go ju......eller inte?? Rolig är hon i alla fall.

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: