torsdag 8 april 2010

Tandläkare och skit

Pallrade mig upp vid halv 8 idag för att hinna med lite innan jag skulle till Emmaboda och tandläkaren, trött som ett jehu och känner mig ganska slut i kroppen.

Nåväl vid kvart i 10 var jag där och röntgades och. . . dra ut en tand, mina tänder är i mycket dåligt skick, precis som om jag inte visste det, är väl inte diabetiker för intet. Trots att jag kör med mina tandstickor, borstar och sköljer min mun dagligen med viktiga medikamenter. Slutnotan för idag hamnade på ynka 1300 kr! Fick ett kostnadsförslag på allt som behöver göras i munnen och sluträkningen på det kommer att gå på över 7000kr! Hej hopp, gapa och se glad ut!

Körde sen och köpte lite söta påskliljor till en kruka till mig och Agnes och sen for jag hem till mamma. Hade kanske varit där i 5 minuter då Agnes, Adde och Liam dök upp, tog med oss mor och körde till Emmaboda igen. . .och fikade en god varm räkmacka på Emmagården. Gick bra att äta trots att det gjorde väldans ont.

Gick sen till  skoaffären och köpte gummistövlar och tuffa adidasskor till Liam och givetvis hittade jag själv ett par dötuffa skor till mig själv som jag inte kunde motstå! 400 kr som tröst för tanden!

Körde sen hemåt och började med att olja in min utesoffa, skurade av mina trädgårdsmöbler och fram med dem!

Gick sen upp till Agnes och Simon för att jag skulle räfsa klart ute, tänkte jag, men blev sittandes på häcken i soffan och orkade inte mer än att äta min lille Liam med ögonen. Orkade inget annat, precis slut.

Hem och åt, chattade med Benny, men ingen kontakt! Ja, utav 3200 personer så får kanske 20 pers kontakt, så varför skulle jag vara en utav dem?

Nu TV en timme och sen bingen med en lättläst hög av veckotidningar! Tur man ingen karl har för ikväll hade jag absolut inte orkat med någon sådan! JAG ÄR TRÖTT!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: