måndag 19 april 2010

Lill-semester

kanske man kan kalla det för, det jag varit med om, men mer om det sen.

Igår vaknade jag då vid 12 precis slut och inga cig. Knallade upp till Agnes och hämtade några och sen var det bara att ge sig hemåt och diska alla glas och att städa av här lite. Packade in mina sommardäck i bilen och gav mig av till Broakulla, mor och Arne. Dags för mor att börja dricka sina 4 liter av äcklig vätska som skulle rensa hennes tarm och dum som jag är kunde jag ju inte låta bli att smaka.

Vi åt middag och la mig för att sova en liten stund. LITEN? Råkade bli 4 timmar!! Precis slut tydligen. Satt sen uppe med mor och underhöll henne under tiden hon drack och vi tittade på TV. Läggdags vid 11.

Hade ställt klockan idag på halv 8, men morsan kom in och väckte mig lite försiktigt och sa att klockan var kvart över 7 och undrade om jag ville ha kaffe, i själva verket var hon bara tio över 7 och tyckte väl att hon ville ha sällskap. Fixade till mig och sen körde vi till Lasarettet, följde med in och kollade när läkaren gick in genom stomin och kollade tjocktarmen. Hua, allt lite läbbigt men tack gode Gud för att det såg bra ut. Hon var sen hungrig och åt men mådde lite tjyvtjockt. Hann i allafall med lite ärenden innan hemgång. Skulle träffat en kompis men får ta det en annan dag, ska snart in till Växjö igen, med mig själv.

Åt middag i Broakulla innan hemgång och Arne hade varit i Holmsjö hos Stefan och bytt mina däck. Hem och upp till lille gulle bullen, Agnes och Adde som var där.

Ja, kan ju berätta att det visst var sjöslag här ovanpå inatt, en rackarns tur att man inte var hemma då. Fylla, skrål, musik och ambulans som fick hämta en kille!

Ja, just det ja. Mannen som var här i fredags, Bengt som nu i själva verket presenterade sig som Börje ringde igår igen! Ville köpa mina dörrar! Dåre, mina sänggavlar kan jag väl inte sälja heller? Ja, du har ju mitt nummer sa han, om jag skulle ångra mig! Usch, skulle inte tro det. Antar att han kanske var ute efter nåt annat? Äckel!!

Nåväl, nu lugna gatan och snart “Svenska Hollywoodfruar” och sen natta!!

2 kommentarer:

Tjocksandra!! sa...

Va!! Vem var det för nån Bengt/Börje?? Skönt att allt var bra med Elsa. Puss o kram !!

Agnes sa...

Äckelpäckelgubbe!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: