tisdag 27 april 2010

Måndagen och tisdagens bravader

Ställde klockan igår för att komma upp i rättan tid. Började sen att måla på allt jag kom åt och hann med.

Vid halv 4 kom Agnes, Simon och lille Liam och åt middag här. Blev för lite potatis, för lite sås men antar att torsken räckte. När det vankas dillsås och torsk då vattnas det i munnen på Agnes, men hade för liten pära gryta så givetvis räckte inte det.

När de gått hem målade jag lite till och lite till. La mig vid halv 11.

Idag steg jag upp vid kvart över 6 och gissa vad jag gjorde? Maulade! Och givetvis de vanliga morgonrutinerna. Vid 8 kom mamma, väckte Adde, åt lite frukost och vid 9 körde vi mot Växjö. Var först och gjorde min ögonbotten röntgen och vid 11 var det då dags för min diabetessköterska Anette. Fick lite skäll för min rökning och för högt långtidsvärde! Skärpning i Kosta!

Fick då 1500 kronor i födelsedags present att handla presenter för. Det blev en segelduk, en kvast, en plastlåda till mina dynor, färg och en stor potatisgryta! Så nästa gång ska väl potatisen räcka?

Var på Harald Nyborg, ÖB, Citygross, där vi även tog ett par röde pölser hos Bosse och till sist efterrätten, en milk-shake på Macke Donald.

Var hemma ca halv 3, packade upp allt och sen fick vi då för oss att köra till Lessebo och köpa stolpar till min segelduk. La av efter halva arbetet. . . ARNE VAR ÄR DU?

Började måla lite, kanske inte så lite men kan ju inte låta bli!

Nu e det kväller och snart “Desperate housewifes”, kanske en runda till med penseln? Får se vad man orkar med!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: