torsdag 15 april 2010

Allt till salu. . . men inte min kropp!

Herrejösses, idag har de antingen missat damens medicin eller så var jag fruktat trött efter att grannarna ovanpå haft fest! Vaknade klockan 10! Det är ju för fanken skamligt att sova bort detta väder!

Varit uppe och hämtat mer lådor idag till loppisen! Rensa, rensa och rensa. Snart tomt hus, nästan och det har nog en mening det också! Har till och med satt in annons på blocket på min Kinamatta, kristallkrona och min bauta kruka som jag förut hade som vardagsrumsbord! Köp, köp!! Kanske ändå är lite bättre att ha lite pengar på banken än att ha en massa prylar? Har i alla fall börjat på att spara på min första miljon. . . snart. . .så fort loppisen öppnat!

Det finns människor som bara är “snåla” trots att de har pengar, så snåla att de aldrig skulle kunna unna sig själva något och än mindre hjälpa andra. Sen finns det de som har gott om pengar och handlar, handlar och handlar bara för att visa att de kan! Men se på tusan, även deras pengar tar slut en vacker dag! Så kontentan av detta borde ju då vara att göra som jag gör, sälj skiten, ha pengar på banken och hjälp de som behöver, eller? En svår fråga!

Vid halv 3 idag gick jag upp till familjen, Agnes och Simon skulle iväg och jag ta hand om min lille buse! Vi var ute och gick, busade i lekparken, gick igen och busade här hemma och åt!  Kan inte fatta varför just jag fått det underbaraste, goaste, vackraste barnbarn på denna jord? Livets efterrätt, (hatar den frasen, låter som om man redan vore död)

Nåväl, lämnade sen tillbaka honom och gick sen hem och bar ut resten av prylarna till bilen. Resten och resten förresten, här finns mer som ska rensas ut! OCH det känns härligt!!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: