onsdag 7 april 2010

Att vara eller icke vara

Idag har jag mått bra av min energi, vädret och allt jag uträttat i denna världen.

Började morgonen som vanligt och sen blev det till att putsa resten av mina fönster. Lovade mig själv att hålla mig utomhus hela dagen och det klarade jag faktiskt, går ju att putsa fönster utifrån också. Jag skurade sen mitt altangolv och på det blev det en fullspäckad skottkärra som jag körde upp till Agnes med. Klippte ner en rosenbuske, skottade fram en uteplats som jag visste skulle finnas under mossan, räfsade och donade. Snackade med Agnes grannar och hade det allmänt trevligt.

Men säg den sol som varar för evigt!Att vara eller icke vara är den stora frågan. Är jag för mycket och snackar jag för mycket? Har tydligen en tendens att såra och stressa vissa människor i min närhet och det är inte min mening! Vill bara hjälpa till på det vis jag kan, med min tid och av mig själv. Inte av  de pengar jag inte har, vill bara finnas till hands! Förlåt!!

Skickade sen upp Adde för att hjälpa Agnes att köra bort allt löv och skit som blev, själv gick jag hem och oljade in mitt golv och tog en dusch. Passade även på att tvätta upp lite filtar och kuddfodral innan jag sen körde till Lessebo för att handla lite. Stötte på en gammal arbetskamrat som jag fick en trevlig pratstund med och sen vidare till Ann.

Här vankades det god middag och efterrätt, mycket snack och “Det okända”. Vid 8-tiden dök Mia upp i sin nya hårfärg och frilla! Stiligt vill jag lova. Hemåt vid 10. Nu bingen!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: