tisdag 20 april 2010

Ändrade planer

Vaknade självmant idag utan vare sig klocka eller hemtjänst. En mysig morgon för mig själv, renbäddade, började tvätta och sen ringde Agnes och undrade om jag kunde ha lille Liam idag och natt. Givetvis, men blev ändrade planer. Fick i alla fall äran att hämta på dagis.

Innan jag gick började jag dra ut en massa spikar ur mitt  nerfallna  verandataks brädor och hann och äta lite innan jag och Adde gick. Upp och hämtade vagn och Diesel och sen gav vi oss iväg. Antingen blev han så förvånad att mormor hämtade idag eller så var han trött för det var inte mycket han sa eller gjorde på vägen hem. Gick in och klädde av Liam ytterkläderna men då ville han gå ut igen. Så det var bara att klä på honom igen och gå ut. Agnes hade kameran i högsta hugg och Liam och jag grävde. Var sen med inne en sväng och gosade och sen hem.

Satt och skrev räkningar som inte är det allra roligaste, sågade mina bräder och skurade dem och sen var det dags för middag. Adde diskade det lilla som var kvar, jag fixade till resten av tvätten och kvällen har spenderats vid TV:n. OCH här snöar det! Stackars mina trädgårdsmöbler och blommor! Typiskt april väder, så det är precis som det ska vara tydligen!

Vid 9-tiden ikväll var det då någon som började knacka frenetiskt på min vardagsrums vägg! Det knackade igen och visst hörde jag att de uppe spelade musik. Adde gick in till damen och förklarade att det inte var vi som spelade musik utan grabbarna! Och att man får spela musik till 22.00! Damen tycker ju nu inte om denna dunka dunka musik, men som Adde sa: Detta är dagens musik och bara att gilla läget! Kan hon flytta snart, kan hon flytta snart? (Usch vad elak jag är, men har man kommit på nåt, så har man!)

1 kommentarer:

Agnes sa...

Ja, flytt på dig kärring!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: