tisdag 16 februari 2010

Växjö och Intensiven

Sov som vanligt ut, vad annars? I vilket fall som helst så körde Adde och jag in till Växjö för att hälsa på min biologiska pappa, Göran som kom in i fredags med ambulans. Ringde in till honom igår och lovade komma in i dag, med en semla och foton på Liam!

Jösses, han var inte 66 år längre, snarare 87 där han satt i en stol med syrgas, slangar hit och dit och läkare och sköterskor som hade fullt sjå! Fick nästan en chock! Han hade blivit akut opererad för brock i ljumsken, kan tyckas vara en enkel operation men inte för honom! Han har pace maker, fel på lungorna och får inte sövas med vanliga narkoser. Det är ärftligt och det är något som både mina syskon, Adde, Agnes, jag och troligtvis Liam har.

När vi satt där kom läkaren in med några provsvar och då blev situationen väldigt jobbig, på grund av för mycket luft i lungorna skulle de gå in med en tjock nål och ta ut luften, kände av både min egen och hans rädsla och fick lite panik. Fick gå ganska omgående, fyyy vad jobbigt.

Nåväl,Adde och jag var även en sväng på City Gross och var inne och gjorde en ny nyckel till bilen idag, som än en gång gick av! Som tur väl var så var jag väl förberedd att detta kunde ske och tog med mig en tång som jag hade i bilen.

Hem, in en sväng på Outleten, upp till Agnes och Simon med semlor jag köpt till dem. Hem och åt och sen blev det en timme på mattan med högljudda snarkningar, som jag själv vaknar av.

Har snackat med min syrra ikväll och berättat lite om mina bravader och även om Göran. Nu slappekväll med Adde och Homer.

1 kommentarer:

Sandra sa...

Hur är det möjligt, att man vaknar av sina egna snarkningar??? Tror inte det är normalt Lausan. KRAM!

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: