lördag 9 januari 2010

Märklig bil

har jag. Den skulle kostas på 4000kr men blev istället 700 kronor, skratta eller gråta? Körde i allafall till Hovet och min reperatör vid 9, han var så gullig att han skjutsade ner mig till fiket. Tog min frukost där, träffade Bernt och Anita. Satt sen till 10-tiden och gick sen till Margaretas krukmakeri, hittade givetvis lite småplock och sen upp till Volis igen. Han hade spolat motorutrymme och  hela karossen under ren! Sen in till bilprovningen! Och konstiga värld, fick anmärkning på att den läckte lite olja och ett lyse som gått sönder men behövde inte återbesikta! Ibland hör Gud bön, hur i hela friden kunde detta hända? Bara att tacka och ta emot och nu kan jag köra ett år till!

Stack sen till Lena och hälsade på en sväng, in på macken i Lessebo och tryckte i mig en hamburgare och sen in en sväng till lille Ann.

Hem och dammsög, diskade och duschade. Nu har jag tagit kvällens första drink! Väntar på Ann och sen . . . glasbaaaaren!!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: