fredag 4 juni 2010

Orkade inte…

blogga igår, ville bara ta det lugnt efter mina 12 timmar på jobbet! Vilken röra  och för första gången har jag jobbat på Södra. Ingen rolig kväll och morgon med 3 dödsfall av goa pensionärer! Ville gärna säga Hej då till dem och att se dem så orörliga, så stilla. . . . Livet och döden är märklig, kuslig och spännande! Själv ser jag med nyfikenhet på min egen död den dagen den kommer, men nu har jag inte tid! Ska leva och njuta först tills den dagen man själv ger upp och inte orkar mer!

Var med i går när de hämtade en, flytten från säng till bår gjorde stanken i rummet olidligt, kändes hela vägen ut till bilen och den satt i min näsa tills i går kväll. Efter dusch, insmorning, lite massage, tandborstning och parfym och en eftermiddag ute, tyckte jag äntligen att den försvann men å andra sidan kan man ju minnas! Usch!

Träffade även Agnes och Liam igår och Eva, en gammal jobbarkompis var här och fikade.

OCH en ny dag för de levande IDAG!!

1 kommentarer:

Anette Jenkins sa...

Oj...så många samtidigt:-(( Men anrs brukar det vara så att föst en o efter ett tag en till o sen en till...dom brukar följas åt tre åt gången....Brukar nästan alltid bli så...lustigt. Vi får hoppas att det dröjer många år innan vi ligger där, stela o kalla:-))Ha det bra Kram Anette

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: