fredag 10 september 2010

Och en tenta!

Torsdagen skulle ju vara en dag då jag egentligen skulle pluggat, men vad gjorde jag? Jo, lockade med mig grann-tjejen Helena till IKEA. Gjorde av med lite pengar på en ny kökslampa, stolar, ljus, 1000 värmeljus, stekpannor och lite annat smått o gott. Var hemma igen vid 3-tiden och sen hade jag förstås ingen ro i kroppen förrän kökslampan satt där den skulle! Efter lite telefonråd ifrån en kompis kom den upp och elsystemet i Kosta slocknade inte heller!

Fick på torsdagskvällen reda på att det var JAG som skulle beställa tid i Emmaboda till Tentan! Ja, ja och det fungerade ju det med! Efter en TV-kväll med “Idol” och “White Chapel” blev det sänggående och en igenom läsning av läxan!

Furugården ringde vid 8 och väckte mig! Shit, hatar att bli väckt och dessutom är man väldigt förvirrad! Jag i alla fall, det skyller jag både på ålder och min diabetes. Kan snacka i nattmössan väldigt länge och lovar vitt och brett! Fan!

Nåväl, idag efter dusch och lite annat plock stack jag till Emmaboda. Tog en varm macka på Emmagården, körde runt till varenda butik och gjorde denna dag bara fynd! Två par tights för 60 kronor, ett silverfat och två ljusstakar för 30 kr, en vit jätteläcker bricka med 4 småskålar till Agnes för 35 kronor och det dyraste var väl tätningslisten för hela 85 riksdaler! Seeeen. . . . .

var det dags för tentan, med webbkamera och hörlurar! Adrenalinet steg, fick hjärnsläpp och antar att sockret höjde sig ett antal enheter! Kommer knappt ihåg vad jag svarade på frågorna men blev i alla fall Godkänd! Precis vad jag var ute efter,  nöjd med det! Puhhh!

In en sväng till Ingrid och sen till mamma och Arne och blarrade av mig en stund.

Hem och umgicks med Adde, gjorde Pizza och på kvällen var Helena inne en sväng.

Nu tar jag det luuuugnt. . . . tills i natt, när jag ska hämta Adde i Lessebo efter sin fylletripp i Växjö!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: