måndag 6 september 2010

Min helg!

Fredagens efm råkade inte bli Lessebo. Istället tog Adde och jag en sväng till Emmaboda och apoteket, köpte täckmatta och lite tegelstenar som jag ska ha till min öppna spis, fanken om jag inte ska kunna använda den på något sätt i alla fall. Tog oss en fika på “Emmagården” och på hemväg stannade vi till hos mor och Arne.

Väl hemma var det lugnt, åt min varma räkmacka, tittade på TV och bredde de mackor vi skulle ha till lördagsmorgonen. Gick och la mig vid 9, ja vid 9. Trötter.

Lördagsmorgonen mötte vi upp Ann och Mia i Eriksmåla och drog sen vidare mot Öland, men innan dess kaffe och fika cirka halvvägs.

Vid 10 var vi då på Eksgården, gick till Pehr Trosllsveden, ett känt medium och sen till Birgitta. Herreminje, du fattar inte din framtid och det blir JAG som får välja i slutändan! Ha ha.

Intog också en god middag och vid 5-tiden drog vi oss hemåt. Hem och duschade och sen blev det en svänga till “Natti, natti och Pizzan. Roligt och hur den kvällen slutade är min hemlis.

Steg upp vid halv 10 igår, mådde som man förtjänade som vanligt. Men efter mer vilande blev rycket ögonblickligen, plockade undan alla möbler ute, la på min täckduk och sen lånade jag Jonnes släp för att hämta grus och Agnes hängde på. Givetvis small ett däck på hemvägen, vadå pinsamt? Men hem och lastade av gjorde vi! Så nu kan det komma en stark man, med borrmaskin och starka armar och hjälpa mig upp med golv och väggar som finns kvar vid den gamla lägenheten.

Sen var Anneli trött igen, lagade lite middag och såg på TV en stund och sen tidigt isäng igen! Gamla människan!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: