tisdag 28 september 2010

Mina dagar!

Fredagen avslutades i alla fall att jag bjöd ungarna på middag, tittade på Idol och sen fick då mormor ha sin stora Idol här över natten, Liam. Sov så gott jämte mormor och vaknade som vanligt med ett leende.

Lördagens morgon inleddes med frukost och sen gick Liam och jag en sväng till Outleten där mormor köpte nya kängor och Liam fick sig en tur på lekparken.

Senare under dagen väntade jag väl bara i stort sett på den fest som skulle gå av stapeln på lördagskvällen här. Väntade och väntade och vid 7-tiden trillade de första in, sen blev vi bara fler och fler! Hade jätteroligt här men vid halv 11 drog vi oss upp till Pizzan där “Rotablöta” än en gång spelade. Fullt ös hela kvälla och vid två var jag hemma.

Vaknade söndagen vid halv 11 och mådde hyfsat, plockade i ordning och sen tog jag, Agnes och Adde en sväng ut till Vida och “Vidagård” där det inhandlades lite roliga grejor. Hem och slappade, orkade ingenting tills sängdags.

Måndagen inleddes med frukost och plugg, satt i min morgonrock tills halv 1 och sen blev det fart! Hade tänkt köra till en kompis i Nybro på eftermiddagen, men avbröts av ett telefonsamtal i från Lasarettet i Växjö! – Nej, jag kunde inte komma in, skyllde på allt och ansåg väl just då att allt var under kontroll och inte så farligt som det lät. Sköterskan gav sig inte, ringde igen men under den tiden tills nästa samtal hade jag ångrat mig och bestämt mig för att åka in trots allt! Och det förstärktes ju senare av det sista telefonsamtalet! – Din far är mycket sjuk och det är kritiskt, han kan dö när som helst. Ja, då äntligen blev det fart på mig, började väl äntligen fatta!

For iväg inåt stan och bilen han fick gå. Adde hängde på! Upp till avdelning 5 och där låg han! Fick tala med läkaren som förklarade allt med hans lungcancer, hjärntumör, pace maken och den sista hjärtinfarkten han fått! Den kan gå snabbt!

Vi 6-tiden kom min syrra in och mötte upp, snackade och försökte så gott vi kunde, men tyckte ändå att han piggnade till lite. Vid 9-tiden drog jag mig hemåt och Görel stannade kvar över natten.

Sov ut i dag, hade inte hört nåt så jag stack till skolan om än lite försenad. Hade väl hunnit sitta cirka 10 minuter  innan Görel ringde och berättade att han somnat in ganska lugnt och fint ändå. Diskuterade om jag skulle köra in eller ej men kom fram till att jag ändå fått min tid med honom på måndagen. Är tacksam för att Görel var där när han dog så att han slapp vara ensam. Min biologiska pappa var väldigt speciell, en ensamvarg, inga direkta vänner, ovän med släkten och hade väl i stort sett bara mig och Görel närmast! Är ändå glad att Adde hann träffa honom också, och nu kan man ju släppa bomben om att han även var Sverige demokrat! Som sagt var, en mycket märklig man!

Må du sova i frid lille pappsen!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: