onsdag 15 september 2010

Det här med att plugga. . .

I måndags kände jag inte alls för det, så jag råkade få en avbeställd tid hos mammografin. Eftersom Adde ändå skulle in på anställningsintervju så passade det ju bra. Sen hade jag ju då lovat att hälsa på min EGO-pappa som ligger inlagd och får strålbehandling för sin cancer. Förlåt mig, men det är bara jag, jag och jag. Hoppas att jag inte är likadan?

Adde och jag sprang även runt i en massa butiker. Blev en vit sängkappa, en hall matta, stuprörsförlängare(ja, det finns sånt) och en massa annat tjafs!

Tisdagen var det då dags för skola igen. Psykologi som jag bara älskar och datorkunskap som jag då bara hatar. Skyller på min lärare, fortfarande, som fortfarande tror att vi kan allt! Fy fan!

Efteråt tog jag och Anneli en tröstfika på Fenix, som vanligt in en sväng till mor på hemvägen och sen hem och plugga lite. Adde och jag var sen uppe och köpte sprejfärg till mina två metallstolar. Sprejade, inomhus och vad gav det? Jo, tvärdrag och dålig luft, mer att städa  och en färg som tog slut för tidigt! Sen var det “Idol” och sänga!

Sen var det ju onsdag igen. . . som började med dusch och lite mer städning. Började plugga, men eftersom solen stack fram så blev jag ju sugen på utearbete som gav mig ett nytt litet golv utanför trappen. Grävde, hämtade grus, öste, sågade och sen kom det på plats.

Var med och hämtade lille gullebullen på dagis och sen mer plugg. . . igen.

Vid 5 körde jag upp till Lasse för att köpa mer färg, men Nada! Hade inte fått hem någon! Ok, ok får väl ta det på fredag då!

Nu snart “Idol” igen, vid halv 11 till Lessebo för att hämta min son vid Växjö bussen. Har provjobbat idag och på rasten ringde han och sa att han fått jobbet!!! Grattis min pojk!!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: