onsdag 17 juni 2009

Ons efm

Jag har nu jobbat 2 pass igen. Ska även jobba imorgon och midsommarafton. Ett mycket givande arbete. Får sig en tankeställare om livet och döden. Man ska leva intensivt och dö lugnt och lyckligt och sen är man hemma. Antar att helvetet är på jorden och sen väntar oss bara frid och lycka, obeskrivlig kärlek. Här ska man våndas, vara rädd för allt, såras, plågas och pinas, lämnas och lämna. Sen har vi ju dom där pengarna som man ska våndas för hela tiden. Tur att man iallafall har ett jobb. De finns de som inte får in någon som helst inkomst och lever som parasiter och då är det ju tur att det finns snälla människor i deras närhet. De kanske inte vill jobba eller så anser de sig så sjuka att de inte kan. Men att festa runt, ut och resa och göra livet surt för andra går ju bra. Jag är tacksam, tro inte det. Jag har haft en person i mitt liv som hjälp mig till ett drägligt liv och till den jag är i dag. Bitter och ensam. Ha ha! Ånä nu ska vi inte vara såna för jag är tacksam och jag vet att allt kommer att bli bra, bättre faktiskt och det är jag värd.

2 kommentarer:

Heyli sa...

kul att du är med och tävlar!

Laura, mamma till Kasper sa...

Klart man ska vara glad över att ha ett jobb, speciellt i dagens läge :)

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: