torsdag 18 juni 2009

Änglarna gråter. . .

Vet inte om de gråter för mänskligheten i allmänhet eller bara för vissa personer. Himlen har öppnat sig och det bara faller regn. Blir själv lite deppad av vädret och det känns som ett dis har lagt sig över en- Midsommar ja, det bryr jag mig inte om i år, eftersom jag struntade både i jul och påsk pga att jag har mått som jag har. Man åldras inombords av allt konstigt man varit med om men det är meningen. Varför leva med nåt som man mår skit av? Många lever i förhållanden som bara går ut på ångest. Klarar jag mig själv ekonomiskt, ensamheten, vänner och min tillvaro. Ja, man gör konstigt nog det. Ta bort din stolthet och var ärlig mot dig själv. Vad mår jag bäst av? Ja, inte att tacka och buga till allt i allafall, man måste nog lära sig att säga nej också för sin egen skull. Alla borde känna efter av sina begränsningar och inte bara ställa upp för att vara snäll. Man skadar nog bara sig själv i det läget. Man har en egen vilja och måste ibland fråga sig själv vad man vill. Lättare sagt än gjort vill jag lova.

Har man levt i ett långt förhållande och det inte blev något av det så var det väl inte meningen och av det ska man lära sig nåt.  Vad lärde jag mig av det? Jo att det finns människor på vår jord som är menade att ta hand om andra och hjälpa dem ekonomiskt och med sin tillvaro. Dessa människor är inte ämnade att älska med hjärtat utan tror att de älskar bara genom att hjälpa andra och glömmer bort sin egen person. Synd! Jag går vidare nu för att bygga upp min egen tillvaro. Jag har ett hem jag trivs med, har vänner, jobb och måste lära mig att älska mig själv, då kan det komma in en ny i mitt liv som älskar mig för den jag är och den som är meningen att jag ska bli. Tänk att gå i något man inte trivs med, man blir bitter och olycklig för resten av sitt liv, och det vill jag inte vara. Är det meningen att jag ska leva tills jag blir 90 så är det väl lika bra att sätta igång! TACK för det som varit!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: