måndag 22 juni 2009

Måndag morgon

Jag vaknade vid 8 idag, har alltså sovit 11 tim plus nästan 2 tim igår efm. Behövde väl sova ut efter denna helgen. Solen skiner och fåglarna sjunger. Grannen e redan ute och kapar ner sin fina häck och inte bara det, nu e dom ute och ritar igen i trädgården så de ska väl gräva igen. De har väl inget annat för sig, stackarna.

Har läst mitt dagliga horoskop från Sylvia Browne och kommunikationen med medmänniskorna verkar inte bra, trots att jag står med båda fötterna på jorden. Känns mer som om jag står med fötterna i ett slamdike och är väl egentligen inte heller så mycket för att kommunicera, lyssnar nog bättre och funderar. Kan rekommendera Er att läsa böcker av Sylvia Browne, om du är intresserad av det andliga vill säga. Allt känns så rätt och man förstår så väl men är ändå svårt att leva efter det.

Sylvia Browne om relationer:

Det kan innebära att vi genom den personen ska lära oss mer om vilka vi är, vad vi prioriterar och var vi drar våra gränser. Det kan innebära att vi slutligen för kraft att gå vår väg när vi inser att vi har hamnat i nåt osunt, hellre än att stanna kvar av Stolthet, bekvämlighet eller rädsla för att vara ensamma.

Sen ska man tänka:

Om det var det som krävdes för att jag skulle komma dit jag är idag, var det värt det! (har inte kommit dit än)

Ju mer du är nöjd med vem du är, när du är obunden och oberoende och ju mindre behov av en relation du har, desto större chanser har du att ingå en sund och tillfredsställande relation. Det är ett faktum. (har inte kommit dit heller, än)

Vi letar på jorden efter vår andra hälft, är det inte fånigt? Jag är redan en hel och fullständig människa. Vilket är värst? att gå in i ett förhållande desperat eller att dra en sådan person till sig som är desperat och inte vågar vara ensam. Vi har alla våra egna intressen, egna vänner, talanger, karriärer och passioner, En egen identitet. LEV DITT EGET LIV-INTE DEN ANDRA PARTNERNS.

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: