söndag 3 oktober 2010

En fartfylld helg!

Igen. . . .Hur fanken orkar jag? Undrar jag själv!!

Fredagsmorgonen gav jag mig iväg till Vislanda vid 9-tiden för att möta upp brorsan Micke och syster Görel utanför pappas lägenhet vid 10. Måste säga att det kändes väldigt trevligt att få träffa dem igen, speciellt Micke eftersom det var så länge sen och det kändes naturligt och roligt!

Började rensa de grejor vi ville ha, men kan väl säga: att det var inte mycket!! O jisses, vilka hemligheter det gömde sig där! Kan man inte prata om högt men roligt hade vi, och vi fick oss ett par roliga skratt! Gode Gud, låt mig få hinna rensa ur mina hemligheter innan barnen får ta tag i mitt liv! Men som sagt, fick lära mig mer om hurdan min  far egentligen var. Den stackars vaktmästaren som sen kom och lovat rensa ur resten av grejorna fick väl sig en smärre chock, för det var inte lite prylar kvar, vill jag lova!

Var snart klara, och sen körde vi vidare till min morbror Vallis fru, Sigrid, (som jag inte träffat sen jag var i 1-års ålder), och blev välkomnade med varma famnen, middag, efterrätt och kaffe. Min kusin Kristin och hennes man var där också, och Kristin har jag inte träffat sen Adde föddes på BB.

Fick veta lite mer om min gode far och dess släkt på hans sida och säger bara så här: Tack min Gud för att jag är uppväxt där jag varit! Hos pappa Harry och mamma! Förstår kanske lite mer om mig själv också! Förstår kanske varför jag har haft dessa självmordstendenser med en släkt på fars sida som visst inte gjort annat än tagit livet av sig! En som sköt sig själv och en som sprängde sig själv med dynamit!

Aha, kanske därför jag hela tiden håller på med nya projekt, vill ordna fester, träffa människor, gillar att umgås med familjen, vill vara vän med alla, jobba, jobba, jobba!!?? Kanske är livrädd för att själv hamna i en 1:a? Inga vänner, vara ovän med hela min släkt, inget jobb, deka ner sig mer och mer och sen dö ensam ( om man då inte räknar 2 barn i sin närhet som man inte brytt sig om),  och bara ha kontakter genom sexannonser? Nej fy fan! Lev nu och gör det bästa av det!

Fy fanken, det här blev långt och vem orkar läsa om min fredagskväll, lördag och söndag? Inte jag, får ta det imorgon!

0 kommentarer:

Besökare

Online:
Idag:
Denna vecka:
Denna månad:
Totalt: